۴ اپلیکیشن رایگان برای ویرایش عکس RAW

1 0

دسته بندی: آموزش بازدید: 6096 تاریخ: ۱۳۹۷/۴/۱

عکس‌هایی که با فرمت RAW ثبت می‌شوند، در مقایسه با عکس‌های JPEG، از کیفیت و جزییات بیشتری بهره می‌برند. عمدتا عکاس‌های حرفه‌ای از طریق دوربین‌های DSLR و دیگر دوربین‌های بالارده، برای عکاسی از این فرمت استفاده می‌کنند.

۴ اپلیکیشن رایگان برای ویرایش عکس RAW

 

 

عکس‌هایی که با فرمت RAW ثبت می‌شوند، در مقایسه با عکس‌های JPEG، از کیفیت و جزییات بیشتری بهره می‌برند. عمدتا عکاس‌های حرفه‌ای از طریق دوربین‌های DSLR و دیگر دوربین‌های بالارده، برای عکاسی از این فرمت استفاده می‌کنند. اما به لطف پیشرفت روزافزون گوشی‌های هوشمند، حالا دیگر با استفاده از بسیاری از این گوشی‌ها می‌توان چنین عکس‌هایی را ثبت کرد و حتی برای ویرایش عکس RAW هم از آن‌ها بهره برد.

از آنجایی که در عکس‌های گرفته‌شده با فرمت RAW جزییات زیادی قرار دارد، هر اپلیکیشنی از پس ویرایش آن برنمی‌آید. به همین خاطر، در ادامه نگاهی به تعدادی از اپلیکیشن‌های رایگان در سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS می‌اندازیم که در زمینه‌ی ویرایش عکس RAW حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. با ما همراه باشید.

۱. Adobe Lightroom CC (اندروید، iOS)

 

۴ اپلیکیشن رایگان برای ویرایش عکس RAW

اپلیکیشن Adobe Lightroom CC نیازی به معرفی چندانی ندارد. همانند نسخه‌ی دسکتاپ آن، این نسخه هم از پس ویرایش انواع و اقسام فرمت‌های مربوط به عکس (از جمله RAW) برمی‌آید. از این بهتر، با استفاده از همین برنامه می‌توان عکس‌های با فرمت RAW هم ثبت کرد.

فارغ از اینکه عکس موردنظر از دوربین DSLR یا خود گوشی آمده باشد، در این اپلیکیشن ابزار‌های متنوعی برای ویرایش فرمت RAW وجود دارد. از تنظیمات ساده‌ی مربوط به نور گرفته تا تنظیمات gradient، در این اپلیکیشن دیده می‌شود. در ضمن باید بگوییم که اگر حق اشتراک مربوط به اشتراک Creative Cloud را پرداخت کنید، تمام عکس‌های شما در انواع و اقسام گجت‌ها و کامپیوتر‌ها با یکدیگر سینک می‌شود؛ این یعنی می‌توانید ویرایش عکس را از موبایل خود آغاز کنید، ولی در کامپیوتر خود فرایند ویرایش را ادامه دهید.

۲. VSCO (اندروید، iOS)

 ۴ اپلیکیشن رایگان برای ویرایش عکس RAW

 

VSCO در ابتدا اپلیکیشن ساده‌ای بود که فیلتر‌های مشابه عکس‌های قدیمی را ارائه می‌داد. اما از آن زمان تا حالا تعداد فیلتر‌های جذاب این اپلیکیشن بسیار بیشتر شده و همان ابزار‌های ویرایش موجود در آن هم افزایش یافته است. این اپلیکیشن نه‌تن‌ها از لحاظ ویرایش عکس RAW عملکرد خوبی دارد، بلکه می‌توان از این برنامه برای عکاسی RAW هم استفاده کرد.

این اپلیکیشن رایگان است و در نسخه‌ی رایگان آن، تعداد محدودی فیلتر وجود دارد. با پرداخت مبلغ مشخصی، می‌توان هرکدام از این مجموعه فیلتر‌ها را خریداری کرد یا با پرداخت ۲۰ دلار اشتراک سالانه، کاربر به تمام ابزارها، فیلتر‌ها و ویژگی‌های آزمایشی، دسترسی پیدا می‌کند.

۳. Snapseed (اندروید، iOS)

 

۴ اپلیکیشن رایگان برای ویرایش عکس RAW

حدود ۶ سال پیش، گوگل اپلیکیشن Snapseed را خرید. اقدامی که بسیاری از کارشناسان فکر می‌کردند منجر به مرگ این اپلیکیشن می‌شود، اما چنین اتفاقی رخ نداد. نه‌تن‌ها در طی این سال‌ها Snapseed به‌روزرسانی‌های زیادی دریافت کرده، بلکه همواره ویژگی‌های جدید و جذابی هم به آن افزوده شده است. هرچند سرعت این تغییر و تحولات چندان بالا نیست، اما در حال حاضر این اپلیکیشن رایگان از امکانات زیادی بهره می‌برد که یکی از آن‌ها، قابلیت ویرایش فرمت RAW است.

۴. RAW Power (فقط iOS)

 

۴ اپلیکیشن رایگان برای ویرایش عکس RAW

برخلاف بیشتر اپلیکیشن‌های معرفی شده در این فهرست، RAW Power قادر به عکاسی نیست و به‌عنوان یک ویرایشگر تخصصی عکس‌ها انجام وظیفه می‌کند. علاوه بر امکان دسته‌بندی و چینش عکس‌ها، با استفاده از این اپلیکیشن می‌تواند ویرایش‌های ابتدایی را به‌صورت همزمان بر مجموعه‌ای از عکس‌ها اعمال کرد.

حتی این اپلیکیشن می‌توان عکس‌های دارای افکت بوکه را هم به‌صورت تخصصی ویرایش کند. برای دریافت این اپلیکیشن رایگان می‌توانید به اپ استور مراجعه کنید و برای بهره‌گیری از ابزار‌های ویرایش پیشرفته‌تر، باید مبلغی را بپردازید.

منبع: دیجی کالا

نظرتان را ارسال کنید

ایجاد حساب کاربری جدید در ایمافایل

شما باعضویت درایمافایل؛ بلافاصله می توانید فایل های آموزشی وپژوهشی خودرابرای فروش عرضه کنید

عضویت در ایمافایل

نماد اعتماد، نشان ملی ، مجوزها و گواهینامه ها/با اطمینان از ایمافایل خرید کنید

logo-samandehi
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به ایمافایل است