۱۰ گام ساده برای کمک به تولیدملی

11 0

دسته بندی: گوناگون بازدید: 2212 تاریخ: ۱۳۹۶/۵/۸

۱. کالای ایرانی را بشناسیم. فضای اینترنت و خبرگان هر صنفی، اطلاعات خوبی در مورد مارک های ایرانی هر نوع کالایی دارند. اگر اجناس و برندهای ایرانی را نشناسیم در زمان خرید بامشکل مواجه خواهیم شد. 

۲.  از نزدیکان شروع کنیم. همه ما دوستانی داریم یا خواهران و برادرانی در خانواده و یا کودکانی که از ما تاثیرپذیرند. از همین‌ها شروع کنیم. مثلا از اعضای خانواده‌مان قول بگیریم که خودکار ایرانی بخرند. یا حتی خودمان برایشان بخریم.

۳. قبل از خرید، بارکد کالاها را بررسی کنیم تا از ایرانی بودن آن مطمئن شویم . اما چگونه می‌شود از بارکد یک کالا، کشور سازنده اش را تشخیص داد؟ سه رقم اول بارکدهای جهانی نشان دهنده کشور سازنده آن محصول است. عدد ۶۲۶ ابتدای بارکد تمام محصولاتی است که در ایران تولید می‌شود. پس ۶۲۶ یادتان باشد.
 
۴. سازمان‌های عمومی و دولتی را ملزم کنیم به مصرف کالای داخلی. با وجود مصوبات و قوانین محدود کننده متاسفانه هنوز هم برخی ادارات و سازمان های دولتی از کالاهای ایرانی استفاده نمی‌کنند. خب ما چکار می‌توانیم بکنیم؟ پیشنهاد و انتقاد! اگر قصد خرید دارند پیشنهاد کالای ایرانی بدهیم و اگر کار از کار گذشته است و کالای خارجی خریده‌اند، ساکت نباشیم و انتقاد کنیم. باید کارهای غلط برای کننده‌اش هزینه داشته باشد تا تکرار نشود.

۵. اگر پول و سرمایه ای داریم، هر چند اندک، بجای صرف در امور مصرفی مثل خرید اتومبیل خیلی خوب و صفر، در زمینه‌ای که تولید محور باشد صرف کنیم. حتما دور و برمان جوان‌هایی هستند که می‌خواهند کاری را شروع کنند اما نیاز به سرمایه‌ی اولیه دارند. می‌توانیم به آنها کمک کنیم یا با آنها مشارکت کنیم. 

۶. بخشی از زمان خود در فضای مجازی را صرف شناسایی و تبلیغ کالای ایرانی و اقتصاد مقاومتی و... کنیم. اگریک کالای ایرانی دارای اشکالاتی است بجای نقل معایب آن کالا در فضای عمومی، در صورت امکان با شرکت سازنده تماس بگیریم و ایراد محصول را به آنها گوشزد کنیم. فراموش نکنیم که کارگران شرکتهای ایرانی، برادران و خواهران خود ما هستند. 

۷. در محل سکونت خود، فروشگاه‌هایی که کالاهای کمیاب ایرانی عرضه می‌کنند را به دیگران معرفی کنیم.

۸. فروشندگان معمولا ارزش زیادی برای نظر مشتریان قائلند. در هنگام خرید از کیفیت کالاهای خوب ایرانی، نزد فروشنده اظهار رضایت کنیم تا ترغیب به عرضه همیشگی آن شود. یا اگر نوع ایرانی کالایی را ندارد از او بخواهیم تا ایرانی‌اش را بیاورد. 

۹. در مهمانی‌ها و گپ‌وگفت‌های روزانه با اطرافیان، از کالاهای مرغوب ایرانی که تجربه استفاده‌شان را داشته‌ایم اظهار رضایت کنیم تا فضای غالب بر جمع‌ها، اصالت خرید کالای ایرانی باشد. 

۱۰. حواسمان باشد که گام نخست -پیش از انتخاب کالای ایرانی-  «خرید به اندازه نیاز» و «مصرف به نحو صحیح» است.

نظرتان را ارسال کنید

ایجاد حساب کاربری جدید در ایمافایل

شما باعضویت درایمافایل؛ بلافاصله می توانید فایل های آموزشی وپژوهشی خودرابرای فروش عرضه کنید

عضویت در ایمافایل

نماد اعتماد، نشان ملی ، مجوزها و گواهینامه ها/با اطمینان از ایمافایل خرید کنید

logo-samandehi
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به ایمافایل است